5 December, 2021
بازاریابی-ویروسی

بازاریابی ویروسی یا همان بازاریابی دهان به دهان چیست ؟؟

یکی از برترین و بهترین روش های بازاریابی ، بازاریابی ویروسی (viral marketing)  یا همان بازاریابی دهان به دهان است . این نوع از بازاریابی با هزینه کم و نتیجه بسیار عالی و ارزشمند باعث افزایش فروش و اعتبار برند و کسب و کار شما در دنیای مجازی و واقعی خواهد شد .

بازاریابی-ویروسی

بازاریابی-ویروسی

تعریف بازاریابی ویروسی

به عبارت ساده اگر بخواهیم بازاریابی ویروسی را تعریف کنیم روشی است که در آن محتوا شما و یا تبلیغ شما به نحوی جذاب و عالی باشد که در ذهن مخاطب بماند و او برای دوستان خود نیز آن را تعریف کند یا به اشتراک بگذارد به این صورت اسم برند شما مانند ویروسی در میان مردم پخش خواهد شد

بازاریابی ویروسی تعاریف دیگری نیز دارد، از معروف ترین تعاریف این بازاریابی : به روش بازاریابی ای اطلاق می گردد که از طریق یک بستر کاربرمحور، اقدام به پخش خبر یا اتفاقی جذاب برای مخاطبان کند تا با اشتراک گذاری آن، محصول یا خدمات به سمع و نظر مخاطبان برسد.

بازاریابی ویروسی بر پایه تبلیغات دهان به دهان استوار است. تبلیغات دهان به دهان این روزها با وجود شبکه های اجتماعی یکی از بهترین روش های معرفی شدن است.

این روش بازاریابی بیشتر بر انتشار پر سرعت یک پیام در شبکه های اجتماعی برای افزایش سطح آگاهی نسبت به کسب و کار مورد نظر مبتنی است. این روش از بازاریابی با اینکه به سرعت اسم برند شما در میان مردم پخش خواهد شد و شبکه های اجتماعی داغ خواهد شد به همان سرعت نیز از میان خواهد رفت و از ذهن مردم پاک خواهد شد اما در همان مدت می تواند فروش و اعتبار بالایی را برای شما ایجاد کند . اگر به دنبال روش بهتری برای بازاریابی هستید که در ذهن مخاطب جای بگیرید بازاریابی درون گرا است .

درست است زمان داغ بودن پیام و خبر شما در وایرال مارکتینگ کم است اما همین مدت زمان اندک کافی است تا مخاطبان اصلی را به شما وصل کند.

 

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *