5 December, 2021
محتوا-تولید-شده-توسط-کاربر-چیست

ugc یا همان محتوا تولید شده توسط کاربر چیست ؟

UGC چیست ؟

محتوا کابرساز ، محتوایی که توسط کاربر تولید میشود و این چنین عناوین به ugc اطلاق می شود .

این نوع از محتوا میتواند در شبکه های اجتماعی ، بلاگ های شخصی و دیگر پلتفرم های آنلاین توسط کاربر تولید شود .

که میشود در دو نوع کلی ugc ها را تقسیم کرد :

1 – محتوایی هایی که کابران درباره برند شما در پلتفرم های آنلاین منتشر میکنند .

2 – سوال هایی که کابران درباره برند شما می پرسند

محتوا تولید شده توسط کاربر یا ugc چرا مهم است ؟

ugc چیست

ugc چیست

مهم ترین چیز برای هر مدیر کسب و کاری این است که مشتریان درباره محصولات و خدمات چه نظری دارند ؟
در جای دیگری ugc میتواند کمک زیادی به شما بکند و آنجاست که شما ایده زیادی برای تولید محتوا ندارید و میتوانید از سوالات پرسیده شده و درخواست های مشتریان ایده برای تولید محتوا بگیرید . این کار باعث می‌شود تا مخاطبان بیشتری جذب کنید و از سوی دیگر بتوانید نرخ تبدیل بیشتری دریافت کنید.
گاهی مهمترین دارایی کسب و کارها و استارتاپ‌ها به ویژه آنهایی که محتوا محور هستند، کاربران آنها هستند. یکی از مثال های بارزی که میتوان برای تولید محتوا توسط کاربر در بین کسب و کار های آنلاین ایرانی زد وب سایت ویرگول است که روزانه صد ها پست توسط کابران تولید و در این پلتفرم منتشر می شود

پینشهاد می شود این محتوا را از دست ندهید : بازاریابی ویروسی چیست ؟

UGC چه مزایایی دارد؟

همان طور که اشاره کردیم محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) می‌تواند مزایای زیادی برای کسب و کارها و دیگر کاربران داشته باشد. این نوع محتوا نه‌تنها در تصمیم‌گیری‌های خرد و کلان به مدیران مشاغل کمک ویژه‌ای می‌کند، بلکه می‌تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

محتوا-تولید-شده-توسط-کاربر

محتوا-تولید-شده-توسط-کاربر

  • برندسازی و افزایش آگاهی از برند
  • افزایش اعتبار شما به عنوان رهبر بازار
  • بهبود وضعیت متریک‌های پروفایل شما در شبکه‌های اجتماعی
  • تولید لیدهای باکیفیت
  • دریافت بک لینک و بهبود سئو
  • افزایش تعداد مخاطبان و فالوئرها
  • افزایش میزان مشارکت و تعامل
  • تصمیم‌گیری برای اضافه کردن محصولات و خدمات جدید یا حذف نمونه‌های بدون طرفدار
  • تولید محتوای منحصربه‌فرد
  • امکان بهبود سفارشی‌سازی محصولات و خدمات
  • تقویت روابط با مخاطبان
  • بهبود استراتژی و برنامه بازاریابی محتوایی
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها و منابع مصرفی
  • افزایش نرخ تبدیل

مثالی از انجام موفق ugc

شرکت معروف go pro شرکتی شناخته شده در ضمینه تولید دوربین های کوچک و با کیفیت برای ورزش های هیجانی مثل اسکی و غواسی و پرش از ارتفاع است .

این شرکت سال 2002 تاسیس شد و در ابتدای کار رقیب جدی برای این شرکت نبود اما بعد ها شرکت هایی مثل سونی و شائومی رقیب های جدی این شرکت شدند .

طبیعتا شرکت GoPro توان مالی برای رقابت در عرصه ی تبلیغات با این غول های تکنولوژی را نداشت، چاره چیه؟؟

یکی از بهترین راه ها استفاده از UGC بود.

شرکت GoPro با استفاده از UGC های خارق العاده ای که کاربر های مشتاقش برایش ایجاد میکردند به لول بینظیری از آگاهی برند در جهان رسید.  مام استراتژی های این شرکت برای خلق ugc های با کیفیت و ارزشمند چی بود ؟

  1. پخش UGC های تولید شده در شبکه های اجتماعی توسط خود شرکت و اصطلاحا promote کردن محتوا های تولید شده توسط کاربران به خصوص در یوتیوب
  2. برگزاری مسابقات UGC به همراه جوایز نقدی و اهدای محصولات شرکت به برندگان
  3. کمک به کاربران در تولید محتوا با انتشار نکات استفاده از محصولات شرکت و دسترسی دادن به کاربراش به یک آرشیو موسیقی رایگان(در کشور هایی که کپی رایت به صورت دقیق اجرا میشود، امکان استفاده ی رایگان از موسیقی های تولید شده توسط هنرمندان وجود ندارد

ممنون از اینکه با محتوا ugc چیست با کانتنت مانستر همراه بودید

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *