5 December, 2021

همه چیز درباره محتوای آسمان خراش

جمله جالبی که برایان دین ، سئوکار معروف و بناینگذار سایت backlinko گفته است : تا الان شده است که از کنار یک برج بزرگ عبور کنید و بگویید که ای وای خدای من چه برج بزرگی ، یعنی هشتمین برج بزرگ دنیا کدام ساختمان می باشد؟ قطعا نه! نه شما و نه هیچ انسان دیگری این سوال را از خودش نمیپرسد . چرا؟ چون که دهن ما انسان ها همیشه به دنبال ترین هاست ، بزرک ترین و بهترین و مهم ترین ودر نهایت کامل ترین

در واقع تکنیک محتوای اسمان خراش هم بر همین کامل ترین و بهترین بودن بنا می شود . در  این مقاله ابتدا به شما توضیح میدهیم که این محتوا یعنی چه و سپس بعد از بررسی یک تغییر ها و توضیح های تکمیلی ، به سراغ بخش های مهم مقاله می روید و این موضوع را بررسی میکنیم که دقیقا چه جایی نباید از این نوع محتوا استفاده کنیم؟پس با ما همراه باشید

تکنیک محتوای آسمان خراش چیست؟

محتوای آسمان خراش محتوایی می باشد که همه موضوع های فرعی پیرامون یک موضوعت کلی ا پوشش می دهد  . مقاله های آسمان خراش اصولا مقاله هایی طولانی می باشند

یک مثال برای محتوای آسمان خراش :

تصور داشته باشید که قصد داریم یک مقاله در سایت با موضوع بازاریابی محتوایی بنویسیم . در حالت عادی سر فصل های این مقاله این ها می باشند :

بازاریابی محتوایی چیست؟

نحوه اجرای بازاریابی محتوا در کسب و کار

احتمالا همه این مقاله چیزی بین 1000 تا 1500 کلمه می شود اما اگر بخواهیم همین مقاله را با تکنیک آسمان خراش بنویسیم باید برای آن سر فصل های زیر را تعیین کنیم :

بازاریابی محتوایی چیست

اهمیت بازاریابی محتوا

نمونه موردی بازاریابی محتوایی

تجربه من در بازاریابی محتوا

مزایا

معایب

بودجه لازم برای اجرای بازاریابی محتوا

نحوه اجرای بازاریابی محتوایی در کسب و کار

پیش بینی اینده بازاریابی محتوا

و…

احتمالا این که این مقاله بین 2 تا چند هزار کلمهن متن داشته باشد و همانظور که مشاهده میکنید یک محتوای آسمان خراش محتوایی کامل و جامع می باشد که همه زاویه های یک موضوع را بررسی میکند و همه وسالات مخاطب را در مورد آن پاسخ می دهد و در ضمن این که باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر محتوای چند رسانه ای مثل اینفوگرافیک ، ویدیو و صوت در محتویتان بگذارید ، اهمیت و ارزش آن را بالا و بالاتر می برید

در ادامه قصد داریم قدم به قدم نوشتن یک محتودای آسمان خراش را به شما توضیح دهیم :

  • موضوعی درست و حسابی پیدا کنید :

اصولا این که اگر میخواهید محتوایی که مینویسید نزدیک به تکنیک آسمان خراسی باشد که برایان دین از ان صحبت کرده است باید موضوع محتوا دو خصلت مهم داشته باشد 1 این که موضع ترند و پربازدید  باشد و تعداد جستجوی زیادی هم داشته باشد که البته به نظر ما این موضوع خیلی هم پراهمیت نیست و 2 این که باید موضوع شما پتاسنیل این را دشاته باشد که یک محتوای آسمان خراش برای آن تولید کنید.

  • محتوایی متفاوت بسازید :

به سراغ مرحله تولید محتوا می رویم . در این مرحله شما باید روی موضوع موردنظرتان یک محتوای سئو شده و ارزشمند را تولید میکنیم . فراموش نکنید که هدف نوشتن یک محتوای آسمان خراش این است و قبلا در تعریف این نوع محتوا این توضیح را دادیم که

محتوای SKYSCRAPER یک محتوای جامع، کامل و اغلب، بهتر از بقیه محتواهای سطح وب است.

  • رواج بدهید

کلا اگر کاری هم به بحث محتوای آسمان خراش نداشته باشیم ، در دنیای استراتژی محتوا یک بخش مهمی از کار ما به ترویج و توزیع محتوا اختصاص پیدا خواهد کرد و این یعتی این که ما بعد از تولید محتوا باید آن را در سطح وب و هر جایی که امکانش هست مورد  توجه قرار بگیرد و در اختیار کاربر قرار داده بشود

  • رفیق نیمه راه نباشید

و اما موضوع خیلی مهم آپدیت است . این یکی هم باز به بحث استراتژی محتوا و استراتژی سئو برمیگردد و ما در سایت هایی که پروژه های سئوی انها را قبول میکنیم بخشی از زمان و بودجه مان را صرف آپدیت محتوا خواهیم کرد چون واقعا بازدهی خیلی زیادی دارد.

کجا از محتوا آسمان خراش استفاده کنیم :

به عنوان مقال کلمه کلیدی سئو سایت چند زبانه که به شدت پر جستجو است را سرچ میکنیم و کلمات کلیدی فرعی آن را در سر تیتر هایش استفاده میکنیم ، خیلی جستجویی ندارد و به همین دلیل روی آن یک آسمان خراش نوشتیم . در کسب و کار های اینترنتی بهتر می باشد به جای این که کلمه را همراده با کلمات فرعی مثل در آمد از اینترنت و راه اندازی شغل اینترنتی و… روی یک مقاله آسمان خراش سئو کنیم بهتر است به سراغ مدل تاپیک کلاستر برویم و برای هر کلمه یک محتوای مناسب عادی بنویسیم

 

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *