5 December, 2021
ریپورتاژ آگهی چیست

ریپورتاژ آگهی چیست؟

ریپورتاژ آگهی چیست؟

در ابتدا که این کلمه به گوشتان میخورد ممکن است کلمه ای نا اشنا برایتان باشد و اصطلاح آن به گوشتان هم نخورده باشد . پس بهتر است همین اول به تعریف این کلمه بپردازیم . ریپورتاژ آگهی مانند تبلیغات اگهی می باشند.این به آن معناست که شما تبلیغ و یا متن تبلیغتان را آماده کردید و در جایی دیگر برای همیشه تبلیغتان باقی میماند و به این ترتیب است که میتوانید برای برند و یا محصول خود بازاریابی مناسبی داشته باشید. رپورتاژ آگهی ترجمه لغت Advertorial است که از ترکیب دو لغت Editorial و Advertisement به وجود آمده است و درواقع یک گزارش کاملا بی طرفانه ای می باشد که پیرامون موضوع ، برند یا محصول خاصی اطلاعات در اختیار کاربر قرار میدهد .

ریپورتاژ آگهی حالت تبلیغ ندارد و اطلاعات گزارش ، یا خبر سودمندی را در اختیار مخاطب قرار میدهد . از این رو برای کاربران و البته گوگل از اهمیت بالایی برخوردار می باشد . ریپورتاژ آگهی اطلاعات مفیدی در اختیار کاربر قرار میدهد و سبب می شود که کاربر و یا مشتری با محصول و برند شما آشنایی پیدا کند .

ریپورتاژ آگهی چیست

ریپورتاژ آگهی چیست

در ریپورتاژ آگهی قابلیت اضافه کردن تصویر، ویدئو ، نمودار و… جهت انتقال هرچه هتر پیام خود به مخطاب در ریپورتاژ آگهی استفاده کنید . به علاوه دقت کنید عبارت ریپورتاژ آگهی در بالا یا پایین محتوای شما درج می شود و این کار هم به لحاظ اخلاقی و هم از نظر احترام به مخاطب و هم از نظر گوگل دارای اهمیت بالاتری می باشد.

هدف از ریپورتاژ

هدف از محتوای ریپورتاژ اگهی چیست؟هدف این است که با نوشتن محتوا و یا ارائه فیلم و عکسی متناسب با موضوع رند خود و یا در راستای تبلیغ محصولی از برند خود آگاهی نسبتا خوبی در سایت هایی با رتبه های برتر قرار بدهیم که باعث شناخته تر شدن برند و یا محصول ما شود .

تخقیقات نشان میدهد که همه مردن تقریبا همان زمانی که برای مطالعه کردن محتوا های معمولی و بدون هچ گونه هدف تبلیغاتی میگذارنند برای مطالعه ریپورتاژ های آگهی ها هم صرف میکنند . درنتیجه میتوانیم بگوییم که این گونه ریپورتاژ آگهی ها برای افزاش مخاطبین سایت خود بسیار استفاده کنید.

ریپورتاژ آگهی چیست

ریپورتاژ آگهی چیست

انواع ریپورتاژ آگهی :

تبلیغات ریپورتاژ ها به شکل های مختلفی انجام می شود و انواع ان خیلی زیاد است اما از بهترین و مهم ترین آن ها میتوانیم به تبلیغات رسانه ای (رادیو و تلویزیون ) ، تبلیغ های نوشتاری (روزنامه ها و مجله ها)و تبلیغ های اینترنتی (وب سایت ها و خبر نامه )

در وب سایت های اینترنتی (مقاله ویرایش شده – محتوای فروش)

در رسانه های تلویزیونی – پیام های بازرگانی

در سینما – تیزر و تیلر های تبلیغاتی

در نشریات و جراید- ستون های متنی در پاورقی

در رادیو و پادکست – نام بردن از برند ها در پایان هر برنامه یا ترک به عنوان اسپانسر

 

اهمیت ریپورتاژ آگهی در بالا بردن رتبه گوگل

این روش تاثیر ویژه ای در دیده شدن دارد . حال شاید پرسید که دیده شدن چه ربطی به سئو و رتبه برتر در گوگل دارد؟فرض کنید که شما در سایت خود برای کالا یا محصول مورد نظرتان تبلیغ میکنید و انتظارتان این است که محصولتان با تعدا بالا به فروش برسد . اما باید بگوییم که در سایت هایی با رتبه های بالا این روش اصلا جوابگو نخواهد بود . کسی به حرف شما و تبلیغ های شما توجه نمیکند و یا حتی افراد زیادی وارد سایت شما نمی شوند که تبلیغتان را ببینند .  پس تبلیغتان ریپورتاژ آگهی این مزیت هارا دارند :

1-تعداد افراد خیلی زیادی از سایت های خبری و یا بقیه سایت های دیگر که رتبه خوبی دارند بازدید میکنند و باعث می شود که حداقل یک بار اگهی شمارا بخوانند .

2- آن ها به اعتبار این سایت های بزرگ اعتماد دارن و شما را تایید میکنند و علاقه پیدا خواهند کرد که وارد سایت شما شده اند و از محصول شما خریداری میکنند.

ریپورتاژ آگهی چیست

ریپورتاژ آگهی چیست

ساختار یک ریپورتاژ آگهی مناسب و خوب :

باید سعیتان رابکیند که مطالبی بکر بنویسید این مطالب هرگز نباید کپی باشد و البته باید حتمادر نظر داشته باشید که آن مطلب بکر به طوری باشد که کار و یا محصول شمارا از دیگر شرکت های رقیبتان متمایز خواهد کرد و یک ویژگی مثبت برای محصولتان تلقی خواهد شد . استفاده کردن از کلمات و جملات اغوا کننده مفید می باشد به شرط آن که قوانین را زیر پا نگذارید . مخاطبین خود را بهتر بشناسید تا بهتر بتوانید بنویسید . شروع متنتان باید محکم و با کلمات موثر باشد تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.

از چه سایت هایی باید ریپورتاژ آگهی خریداری کنیم؟

به طور کلی 4 فاکتور بسیار مهم در رابطه با انتخاب سایت وجود دارد :

  • رتبه الکسا سایت
  • سن دامنه
  • آتوریتی
  • موضوع سایت

و چندین فاکتور دیگر که به اختصار به ان ها نیز خواهیم پرداخت

ریپورتاژ آگهی چیست

ریپورتاژ آگهی چیست

رتبه الکسا سایت :

اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید رتبه الکسا سایت می باشد . الکسا نام سایتی است که تمامی سایت هایی که در دنیا فعالیت میکنند را با توجه به معیار های خاص خودش طبقه بندی میکند و به هر یکرتبه خصوص خودش را اعمال میکند . بنابراین زمانی که رتبه الکسا سایت بهتر است نشان دهنده است که بادید این سایت ها بیشتر است و تعداد افراد بیشتری به ریپورتاژ آگهی شما جذب خواهند شد . در این مرحله اگر در هنگام تولید ریپورتاژ به مسائلی که گفته شد به درستی عمل کرده باشد شاهد این مووضع خواهید بود که افراد بسیاری از طریق این سایت ها به سمت سایت شما روانده خواهند شد .

سن دامنه سایت :

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید ریپورتاژ باید به آنها دقت کنید سن دامنه است و قطعا هر چقدر که دامنه بیشتر سن داشته باشد نشان دهنده ایت می باشد که سایت در طمان طولانی تری در حال فعالیت است .

دامین آتوریتی :

به طور کلی دو نوع الگوریتم داریم . دامین آتوریتی و پیج آتوریتی . اما در میان این دو دامین آتوریتی از اهمیت خیلی بیشتری برخوردار می باشد . شما برای درک اعتبار و شهرت یک سایت می بایست به دامین آتوریتی آن سایت توجه داشته باشید .

موضوع سایت :

نکته بعدی که در اینجا حائز اهمیت است موضوع سایتی است که قصد دارید در آن آگهی خود را به نمایش بگذارید و مسلما هر چقدر که موضوع به مضوع سایت شما شبیه تر باشد ، میتواند بسیار تاثیر گذار تر در رتبه بندی آن آگهی تبلیغاتیتان باشد و

 

نتیجه گیری :

گفتیم که ریپورتاژ آگهی علاوه بر این که به سئوی وب سایت ما کمک میکند و باعث افزایش رتبه شما و البته باعث اعتماد شما توسط موتور های جستجو گر از جمله گوگل می شود . مزیت هایی که این تبلیغات در اینترنت دارد نسبت به بقیه تبلیغات بیشتر است و باعث اعتماد بیشتر می شود این مزیت عبارتند از :

1- بیشتر دیده شدن

2- مناسب بودن برای همه

3-باعث افزایش اعتبار برند و برند سازی می شود 4-هرگز حذف نمی شود

شما در زمینه ریپورتاژ آگهی و خرید ریپورتاژ تجربه ای دارید؟خوشحال می شویم با در این خصوص تجربه شما را بدانیم . نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *