5 December, 2021

محتوا همیشه سبز چیست ؟ چگونه محتوای خود را همیشه سبز نگه داریم ؟

محتوا همیشه سبز

خب برای اول کار بیاید فرض کنید شما درختی دارید که همیشه سبز هست و به شما میوه می دهد و شما می توانید در تمامی فصول سال از آن درخت استفاده کنید . محتوا همیشه سبز هم مانند این درخت است . محتوا همیشه سبز محتوایی است که بعد از انتشار برای مخاطب جذاب است و به دنبال آن است و حتی بعد از گذشت چند سال از انشتار نیز مخاطب و بازدید کننده خواهد شد . این نوع از محتوا یعنی محتوا همیشه سبز می تواند برای سایت شما همیشه بازدید کننده بیاورد و سایت شما نیز از نظر گوگل جذاب قلمداد خواهد شد .

محتوا-همیشه-سبز-چیست

محتوا-همیشه-سبز-چیست

چه محتوا هایی همیشه سبز نیستند ؟

محتوا-همیشه-سبز

محتوا-همیشه-سبز

معمولا محتوا هایی شامل محتوا های زیر همیشه سبز نیستند و میتوانند قدیمی شوند :

1 – اخبار

اخبار ها معمولا درباره هر چیزی همیشه سبز نیستند مثلا سهام فلان شرکت 40 درصد سقوط کرد میتواند در چند سال یا چند ماه آینده دوباره رشد کند .

2 – آمار و اعداد

معمولا تخمین اعداد و درصد قابل تغییر هستند و ممکن است در طول زمان تغییر کند برای مثال تعداد کاربران تلگرام 500 میلیون نفر است ممکن است در 2 سال اینده رشد کند یا کمتر شود بنابراین چنین محتوایی همیشه سبز نیست .

3 – محتوا های ترند

ترند ها خیلی زود از بین می روند یا کم رنگ می شوند برای مثال چالش سطل آب یخ برای مدتی ترند بود و بعد از مدتی به آن پرداخته نشد بنابراین محتوا های مربوط به ترند ها محتوا همیشه سبز نیست .

چه محتوا هایی همیشه سبز هستند ؟

محتوا-همیشه-سبز-چیست

محتوا-همیشه-سبز-چیست

محتوا هایی هم هستند که با تولید این نوع از محتوا ها می توانید محتوا همیشه سبز داشته باشید اما این ها به تنهایی محتوا همیشه سبز نمی شوند مگر اینکه درباره این محتوا ها کامل و جامع بنویسید و بتواند به کاربر در هر زمانی کمک بکند

  • لیست ها
  • نکات برتر
  • آموزش هایی که در جواب سوالات “چگونه..؟” وجود دارن
  • مقالاتی با سبک دایره المعارف
  • مقالات انتقادی مربوط به یک محصول
  • ویدئوها

چرا محتوا همیشه سبز مهم است ؟

وقتی که دونالد ترامپ در سال 2016 برنده انتخابات شد این آمار زیر را نیویورک تایمز گزارش کرد .

محتوا-همیشه-سبز

محتوا-همیشه-سبز

دقیقا بعد از انتشار این خبر آمار سایت نیویورک تامیز افزایش پیدا کرد سپس بعد از چندین ماه رفته رفته ترافیک رو به کاهش رفت .

در این نوع از محتوا ها شما همیشه باید در حال انتشار محتوا باشید اما اگر این کار را متوقف کنید بعد از چند وقت یا چند ماه ترافیک شما به اصطلاح دراپ یا کم می شود اما اگر محتوا های همیشه سبز تولید کنید ترافیک شما همشه پابرجا خواهد بود .

نکاتی برای تولید محتوای همیشه سبز

پس از اینکه با مفهوم محتوای سبز و غیر سبز و فرمت های تولید محتوای همیشه سبز آشنا شدید، وقت آن است که با چند نکته ی خاص برای نوشتن محتوای همیشه سبز آشنا شوید:

  1. از کلمات کلیدی درست استفاده کنید. در ابتدا بطور خلاصه گفتیم که استفاده از کلمات کلیدی طولانی، درصد موفقیت شما را افزایش می دهد. حتی پایدارترین محتواها هم اگر مردم در مورد آنها در اینترنت جستجو نکنند ارزشی ندارند، پس در انتخاب کلمات کلیدی دقت کنید.
  2. سایت خود را بهینه سازی کنید. هنگامی که در محتوای خود از کلمات کلیدی استفاده می کنید فراموش نکنید که استفاده از SEO (بهینه سازی موتورهای جستجو) بهترین روش برای بهینه سازی صفحات است. در متن خود از تصاویر استفاده کنید و از کلمات کلیدی در عنوان، URL و در تمام متن خود استفاده کنید – اما در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی نکنید! همچنین باید برای بهبود رتبه ی SEO سایت خود لینک مقالات همیشه سبز خود را برجسته کنید.
  3. برای افراد مبتدی محتوا تهیه کنید: ممکن است دوست داشته باشید که تخصص خود را به اشتراک بگذارید و از این طریق به افراد مبتدی کمک کنید. افراد متخصص معمولا در زمینه های گسترده ای جستجو انجام نمیدهند، اما شما میتوانید با استفاده از تخصص خود برای طیف وسیعی از مخاطبان مبتدی خود، محتوای پایدار تهیه کنید.
  4. بیش از حد از اصطلاحات فنی استفاده نکنید: همانطور که قبلا گفته شد افراد مبتدی با اصطلاحات فنی آشنا نیستند پس سعی کنید تا جای ممکن از اصطلاحات فنی استفاده نکنید.
  5. محتوای خود را بروز کنید: هنگامی که یک محتوای عالی خلق می کنید، راه ها و ایده های عالی بسیاری وجود دارد که می توانید از آن دوباره استفاده کنید و آن را به شکل دیگری تبدیل کنید.
Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *