5 December, 2021
تولید محتوای دیجیتال چیست و چگونه انجام میشود؟

تولید محتوای دیجیتال چیست و چگونه انجام میشود؟

تولید محتوای دیجیتال چیست؟

در دنیایی که زندگی میکنیم کسب و کار های آنلاین روز به روز در حال افزایش یافتن هستند و در پی این لزوم استفاده از این فضای مجازی برای هر کسب و کاری که میخواهد دیده شود مهم است.

مسلما برای دیده شدن باید محتوا تولید کرد و کار تولید محتوا امری نیست که بتوان به راحتی آن را انجام داد ولیسوالی که پیش می آید اینجاست که این عمل مهم و هزینه بر و سخت را چگونه می شود انجام داد؟ و همچنین سوالی بعدی که در پی این سوال به ذهن خطور میکند این است که اصلا تولید محتوای دیجیتال چیست؟ امروزه از مهم ترین مسائلی است که در دنیای دیجیتال با آن سر و کار داریم برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

همانطور که میدانید متخصصان امور وب سایت و کسب و کار های دیجیتالی در تلاش هستند تا حد امکان محتوا های به روز شده رافع نیازی را برای مخاطبان بر اساس موضوع سایت تولید کنند؛ تا مخاطب به سادگی جذب شده و بازدید های آن سایت و کسب و کار افزایش پیدا کند.برای این کار لازم است کار تولید محتوا به صورت تخصصی و حرفه ای انجام شود.

به طور کلی تولید محتوای دیجیتال به محتوایی گفته می شود که در حوزه دیجیتال استفاده می شود.

به طور مثال تولید محتوای دیجیتال برای قرارگیری در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و نیز تولید محتوا برای سایت های مختلف از جمله این موارد هستند که امروزه بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

تولید محتوای دیجیتال چیست؟

اهمیت تولید محتوای الکترونیکی

درواقع تولید محتوای دیجیتال یکی از مهمترین اقدامات لازم در راستای تحقق اهداف یک کسب و کار و یکی از ستون‌های اصلی استراتژی فروش و برندینگ محسوب می‌شود. اما دلیل این اهمیت در چیست؟

ارتباط مستقیم تولید محتوای دیجیتال با سئو!

مسلما از انجایی که سئو سایت و رتبه گیری کلمه های با ارزش برای مدیریت هر کسب و کار انلاینی مهم است ، مهم ترین و اصلی ترین عاملی که بر روی سئوی سایت تاثیر میگذارد نیز محتوا است و هر چقدر این محتوا ها با برنامه ریزی درست تر و استراتژی دقیق تر چیده شود مسلما سئوی بهتر و غنی تری خواهیم داشت.

تولید محتوای دیجیتالی چیست؟

ارتباط مستقیم سئوی سایت با برند کسب و کار شما!

آن زمان که وب سایتی سئوی قوی و درست و مناسبی داشته باشد به این معنا است که نیاز کاربر و مخاطب را در زمینه تخصص خود پاسخ داده است پس اعتماد سازی بیشتری به سایت خواهد شد. در حقیقت از نظر برندینگ، نامی خواهد بود که هر مخاطبی حتما در نتیجه جست و جوی مطلبی با آن برخورد کرده است.

از این رو ممکن است حتی اگر مخاطب، نداند رسالت آن کسب و کار چیست و قبلا هرگز برای خرید محصول یا استفاده از خدماتی به آن مراجعه نکرده باشد، اما دست کم به دلیل آنکه بسیاری از مقالات و محتواهای جانبی منتشر شده توسط آن کسب و کار را مطالعه و مشاهده کرده است، نام برندش را در ضمیر ناخودآگاهش به همراه داشته باشد و این یعنی برندینگ به درستی محقق شده است.

اما تحقق یافتن برندینگ برای یک کسب و کار چه ارزشی دارد؟

ارتباط مستقیم برندینگ با فروش و سوددهی!

بدیهی است هر شخصی به عنوان یک فرد عادی در جامعه تمایل به استفاده از محصولات و خدماتی دارد که پیش‌تر بارها نامش را از دیگران شنیده است یا در فضای مجازی بیشتر دیده شود. زمانی که برندینگ برای یک کمپانی به خوبی اجرا شود، مردم به صورت ناخودآگاه تمایل به تهیه محصولات یا بهره ‌برداری از خدمات آن مجموعه دارند و این یعنی فروش بیشتر و رسیدن به سود مدنظر آن کمپانی.

تولید محتوای دیجیتال چیست؟

محتوای دیجیتال بر پایه سئو

قبل از این که بخواهید در دنیای مجازی وارد شوید و یا انتظار داشته باشید که رتبه خوبی از گوگل دریافت کنید باید در نظر داشته باشید که کلمه هایی که با توجه به خدماتی که ارائه میدهید ؛ برای شما پول ساز هستند چه کلماتی می باشند.

مشخص کردن داشتن یک لیست از کلمات کلیدی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید محتوای خود را مدیریت کنید و در موضوعات مختلفی از آن لیست وارد شوید و موضوعات مختلفی را پوشش دهید.

انتخاب عناوین جذاب و مخاطب پسند موجب میشود تا محتوای تولید شده گیرایی بیشتری داشته باشد و فرد خواننده محتوا علاقه مند به خواندن آن شود

عناوین جنجالی و خاص مخاطب را نسبت به خواندن آن محتوا هیجان زده خواهد کرد. پس در تولید محتوا باید به انتخاب عناوین بسیار دقت کرد.

ایجاد تمایز در تولید محتوای دیجیتال نیز میتواند روشی خوب برای جذب مخاطب باشد.

به طور مثال اگر در سایت های دیگر درباره فواید محصولی نوشته شده است شما در مورد مضرات آن محصول تولید محتوای انجام دهید تا با اینکار توجه ها به سمت شما جذب شود.

در تولید محتوای خود بهتر است خواننده را به سمت دیگر مقالات و محتواهای تولید شده هدایت کنید.

برای اینکار میتوانید در قسمتی از محتوا لینکی از یک مقاله تکمیلی از همان موضوع را قرار دهید تا خواننده با محتواهای بیشتری از شما ارتباط برقرار کند و بازدید بیشتری برای خود ایجاد کنید.

 

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *