5 December, 2021
کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین تبلیغاتی چیست؟

شاید واژه کمپین تبلیغاتی زیاد به گوشتان خورده باشد.معمولا مهم ترین و بهترین صفتی که در این توصیف مورد استفاده قرار میگیرد حجم آن کمپین می باشد . بار ها شنیده ایم که آن شرکت و یا آن کسب و کار یک کمپین تبلیغاتی چند میلیاردی اجرا کرده است . و یا شرکت دیگری با وجود علاقه ای که به کمپین تبلیغاتی دارد اما بودجه کافی برای اجرای آن ها در اختیار ندارد . معمولا در میانه بحث های مربوط به بودجه و تقسیم بندی آن ، فلسفه اصلی کمپین به فراموشی سپرده می شود . به همین دلیل ما در این مطلب سعی داریم که اساسا چرا از لغت کمپین تبلیغاتی استفاده میکنند و معنا و مفهوم کمپین تبلیغاتی چیست؟ . پس با ما همراه باشید .

تصور کنید که یک شب سرد زمستانی می باشد و در جنگلی چند نفر دور یک آتش خیلی بزرگ حلقه زده اند و نشسته اند . در پس زیمنه این چند نفر در حال صحبت کردن دباره موضوعی مهم می باشند و هر بار یک یا چند نفر برای بقیه صحبت میکنند . به این یک کمپین میگویند و کمپین بع معنی جمع وگروه می باشد . اما اگر اعضایی که دور این آتش دور هم گرد آمئه اند به جای انسان ها، روش های تبلیغاتی مختلف باشند ، این به یک کمپین تبلیغاتی انجام میشود . مثلا در این کمپین تبلیغاتی ، اعضایی که دور همان آتش نشسته اند اینها می باشند :

ایمیل مارکتینگ ،

بازاریابی تلفنی

سئو و تبلیغات در گوگل

تبلیغات ویدئویی

چاپ بنر و..

هر کمپین تبلیغاتی دارای یک استراتژی طراحی شده خاصی می باشد که در رسانه ها و ابزار های تبلیغاتی مختلفی انجام می شود و اهداف خاصی را دنبال میکنند . اهداف هر آگهی تبلیغاتی می تواند شامل افزاش آگاهی از برند، افزایش فروش و ارتباط با یک بازار خاص باشد . همه و همه از طریق تبلیغات انجام می شود .What is an advertising campaign?

بسیاری از کارآفرینان فکر میکنند که انجام یکی از کمپین ها تبلیغاتی به سادگی ایجاد کردن یک تبلیغ می باشد اما بیشتر آن ها اشتباه میکنند  برای این که تبلیغات به بهترین نتایج ختم بشود بسیار مهم می باشد که از ابتدا به درستی ساماندهی شوند . اگر به راه اندازی یک کمپین که برای کسب و کار شما طراحی شده است فکر میکنیم توصیه ما به شما این است که با یک متخصص تبلیغات در اینباره مشورت کنید .

. به این 5 ویژگی توجه کنید :

ماموریتMission  . پول و بودجهMoney  . پیام Message . رسانه مورد استفاده Media . ارزیابی اثربخشی تبلیغاتMeasurement

البته این که اخلاف نظر از آنجایی است که بحث تقدم و تاخر این 5 عامل مطرح می شود . آژانس های دیجیتال مارکتینگ معمولا بحث را از پول شروع میکنند در حالی که برای مشتری ماموریت مهم تر می باشد.

کمپین تبلیغاتی مجموعه ای از فعالیت های تبلیغاتی چندجانبه می باشد که قبل از هر چیز پیام هدف کمپین مشخص شده است ، مخاطب نیز تغیین شده و برنامه ریزی خیلی دقیق که در این کمپین ها وجود دارد موجب می شود که تعداد بیشتری از مخاطبان را برای نزدیک تر کردن ارتباط با مالکین کمپین ترغیب نماید.

چرا از کمپین های تبلیغاتی استفاده میکنیم :

اما چرا شرکت ها از کمپین های تبلیغاتی استفاده میکنند؟

کمپین تبلیغاتی چیست؟

در حالی که میتوانند با یک هزینه مناسب تبلیغات خود را در مقابل دید چندین هزار نفر یک پیج اینستاگرام قرار بدهند .

به دو دلیل مهم:

افزایش گستره مخاطب :

اولین و مهم ترین دلیلی که باعث می شود به جای یک راهکار تبلیغاتی به سمت یک کمپین برویم این می باشد که در این حالت مخاطبان بیشتری مارا مشاهده میکنند و مخاطبان بیشتری از وجود برند ها آگاه می شوند . شاید قسمتی از مخاطبان ما در شبکه های اجتماعی و بخش دیگری از آنها پای شبکه ها تلویزیونی باشند . بنابراین برای این که مطمئن باشیم هیچ کدامشان را از دست نمیدهیم ، ساتافده از چند شبکه اینترنتی و غیر اینترنتی در کنار هم راه کار مناسب تری به نظر می آید

برندسازی قدرتمند :

موضوع بعدی این می باشد که کمپین تبلیغاتی با وجود چند شبکه باعث می شود که احتمال به خاطر سازی پیام تبلیغاتی افزایش یابد . مطمئنا زمانی که مخاطبان در طول ماه صرفا 3 بار تبلیغات یک مجموعه را در شبکه های اجتماعی مشاهده کنند ، بازخورد کمتری نسبت به زمانی خواهند داشت که با تلیغاتشان بیشتر از 10 بار و در محیط های مختلف مثل تلویزیون و رادیو و خیابان و… برخورد کنند.

کلام آخر : بی گدار به آب نزنید :

در نهایت و به عنوان کلام آخر قصد داریم که به این نکته اشاره کنیم که باید قبل از شروع همچین کمپینی پیش بینی شرایط افزایش ناگهانی مخاطبان را کرده باشید . در این صورت باید مطمئن باشید افرادی را در شرکت خود دارید که این سیل عظیم را میتوانند کنترل کنند و میتوانند به همه نیاز ها پاسخگو باشند در غیر این صورت موجب می شود که نارضایتی از برند شما زیاد شود و در واقع تبلیغات شما همه به هدر برود.

 

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *