5 December, 2021
محتوا-سئو-شده

آموزش کامل مقدمات محتوا سئو شده

مقدمات تولید محتوای سئو شده را با ما آموزش ببینید

در این مطلب قصد داریم ابتدا مفهوم سئو و سپس اصول ابتدایی تولید محتوای سئو شده را بررسی نماییم. با ما همراه باشید.

سئو چیست؟

مقدمات-سئو-محتوا

مقدمات-سئو-محتوا

به فرآیند بهینه‌سازی وب‌سایت با هدف کسب رتبه‌ی بالا در نتایج موتورهای جستجو، سئو می‌گویند. سئو به سه قسمت سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی تقسیم می‌شود. تولید محتوای سئو شده، زیرمجموعه‌ای از سئو داخلی به حساب می‎‌آید.

چگونه محتوای سئو شده تولید کنیم؟

برای تولید محتوای سئو شده باید یک سری اصول را رعایت کنیم تا بتوانیم به هدفمان که کسب رتبه‌ی بالا در نتایج گوگل است، برسیم. این اصول عبارتند از:

استفاده از کلمات کلیدی در تولید محتوای سئو شده

برای خلق محتوای سئو شده، ابتدا باید به جستجوی کلمات کلیدی بپردازیم و سپس از میان آن‌ها، یکی را به عنوان کلمه کلیدی هدف، انتخاب نماییم و سپس مجموعه‌ای از کلمات را که با کلمه کلیدی اصلی مرتبط هستند را بنویسیم. هم‌چنین از میان آن‌ها، کلمات مترادف با کلمه کلیدی اصلی را مشخص کنیم و از همه‌ این‌ها در طول محتوا استفاده نماییم. لازم به ذکر است که کلمه کلیدی اصلی را باید در عنوان صفحه، هدینگ و بدنه محتوا به کار ببریم.

استفاده از محتوای متنی در کنار سایر محتواها

موتورهای جستجو از محتوای متنی، درک بهتری دارند؛ بنابراین در کنار انواع دیگر محتوا اعم از پادکست، تصویر و … از متن نیز استفاده کنید تا برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو، قابل درک باشد.

پاسخ درست به نیاز کاربر

محتوای سئو شده هم از نظر کاربر و هم از نظر موتورهای جستجو باید بهینه باشد؛ به این صورت که باید به نیاز کاربر، پاسخ درست دهد تا او را راضی نگه دارد. برای این کار باید بدانید که کاربر از جستجوی کلمه کلیدی در گوگل چه می‌خواهد تا متناسب با خواسته او، شروع به نوشتن محتوا کنید.

نوشتن محتوای بلند

محتوا-سئو-شده

محتوا-سئو-شده

مطالعات نشان داده است که محتوای بلند، تاثیر بهتری نسبت به محتواهای کوتاه دارد. البته این بدان معنا نیست که برای اینکه محتوا طولانی شود از جملات نامربوط به کلمات کلیدی و نیاز کاربر استفاده شود زیرا این کار، نتیجه‌ی عکس دارد. همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که کیفیت محتوا از کمیت آن مهم‌تر است.

استفاده از لینک داخلی

تولید محتوای سئو شده نیاز به لینک داخلی دارد. برای این کار، تنها کافیست از محتوای خود به دیگر محتواهای مرتبط سایت

خود، لینک دهید؛ این کار موجب می‌شود، موتورهای جستجو سایت شما را بیشتر، پایش و ایندکس کنند.

لینک‌های داخلی میان محتواهای صفحات مختلف سایتتان، ارتباط برقرار می‌کند. نکته قابل توجه برای لینک داخلی استفاده از

انکرتکست‌های مناسب و مرتبط با موضوع محتواست.

استفاده از لینک خارجی

علاوه بر اینکه به محتواهای مرتبط به صفحات مختلف سایت خود لینک می‌دهید، لازم است به مطالب مرتبط دیگر سایت‌هایی که

دارای اعتبار زیادی هستند نیز لینک دهید. این کار دید بیشتری به کاربر نسبت به موضوع موردنظرش می‌دهد.

توجه به خوانایی محتوا

محتوای سئوشده، محتوایی است که خوانایی بالایی دارد. برای اینکه خوانایی محتوایتان را افزایش دهید از پاراگرف‌ها و جملات

کوتاه استفاده کنید. بخش‌های مهم متن را با فونت‌هایی ضخیم‌تر از دیگر بخش‌ها، مشخص نمایید. بین پاراگراف‌ها از فضای خالی

کافی استفاده نمایید.

بهینه‌سازی بخش‌های غیر متنی

انواع محتوا را نیز مانند محتوای متنی، بهینه‌سازی کنید که رایج‌ترین انواع محتوای غیر متنی، تصاویر است. بهینه‌سازی تصاویر شامل استفاده از متن جایگزین، استفاده از نام تصویر به شورت بهینه و شامل کلملات کلیدی و نوشتن عنوان توصیف کننده تصویر می‌باشد.

نتیجه

برای اینکه در کسب‌وکار خود موفق شوید و رتبه‌ی خوبی در نتایج موتورهای جستجو کسب کنید از تولید محتوای سئو شده، غافل نشوید. امید است شما را به شناخت خوبی در این راستا رسانده باشیم.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *