28 June, 2022
صفر تا صد ساخت هایلایت حرفه‌ای در اینستاگرام

صفر تا صد ساخت هایلایت حرفه‌ای در اینستاگرام

بدون شک بخش استوری اینستاگرام در چندسال اخیر پر طرفدارترین و جذاب ترین جز شبکه اجتماعی اینستاگرام محسوب می شود برای همین آموزش صفر تا صد ساخت هایلایت حرفه‌ای در اینستاگرام را برای شما در نظر گرفته ایم.اینستاگرام یک پلتفرم عکس محور است و بهترین گزینه برای تولید محتوای تصویری است.

عدم ماندگاری استوری ها یکی از مشکلات اساسی اینستاگرام بود که با ارائه هایلایت این مشکل رفع شد.با هایلایت کردن  استوری های خود میتوانید آن ها را در معرض دید همه مخاطبین هدف خود قرار دهید.

به کمک هایلایت میتوانید مخاطبین جدید خود را به مخاطبین ماندگار تبدیل کنید.دراین مقاله قصد داریم صفر تا صد ساخت هایلایت حرفه‌ای در اینستاگرام را به شما آموزش دهیم، پس در ادامه همراه ما باشید.

اهمیت هایلایت برای صفحات تجاری و شخصی

صفر تا صد ساخت هایلایت حرفه‌ای در اینستاگرام

صفر تا صد ساخت هایلایت حرفه‌ای در اینستاگرام

اگر شما هم چندسالی است که از اینستاگرام استفاده میکنید حتما میدانید که قبلا استوری اینستاگرام فقط 24 ساعت ماندگاری داشت و پس از آن از بین می رفت. اما اکنون هایلایت کردن استوری ها بخش مهمی از هویت پیج شما را تشکیل میدهد.

یکی از دلایل اهمیت هایلایت ماندگاری همیشگی آن در صفحه شماست.مخاطبین جدید پیش تر از هر جایی در صفحه ابتدا با این بخش ارتباط میگیرند پس هایلایت حرفه ای ماندگار بسازید.

دلیل بعدی اهمیت هایلایت اینستاگرام این است که هایلایت ها بین قسمت بیوگرافی پیج شما و پست های شما قرار دارد. به همین دلیل وقتی کاربری برای اولین بار وارد صفحه شما میشود ابتدا چشمش به هایلایت ها میافتاد.پس با ساخت هایلایت حرفه‌ای در اینستاگرام مخاطبین خود را به مخاطب هدف تبدیل کنید.

دلیل بعدی برای داشتن هایلایت، راحتی شما و مخاطب است.اگر شما یک صفحه فروشگاهی دارید برای جلب اعتماد مخاطب لازم است هایلایتی با عنوان رضایت مشتریان داشته باشید. با این کار مخاطب به شما اعتماد کرده و تبدیل به فالور همیشگی میشود.در مقابل شما هم کمتر به سوالات تکراری پاسخ می دهید.

اگر پیج پر مخاطبی دارید و روزانه تولید محتوای زیادی را انجام می دهید چه در غالب پست و چه استوری ، با هایلایت کردن پست ها با عنوان راهنمای پیج محتوای خود را دسته بندی میکنید.مخاطب دسترسی آسان تری به محتوای پیج شما خواهید داشت.

نحوه ساخت هایلایت اینستاگرام

حالا که دانستیم ساخت هایلایت در پیج چقدر ضروری و با اهمیت است، در ادامه به صورت مرحله به مرحله صفر تا صد ساخت هایلایت حرفه‌ای در اینستاگرام را آموزش می دهیم.

1- هایلایت کردن استوری جاری

وقتی که استوری مدنظر رو منتشر کردید، از قسمت پایین روی گزینه Highlight بزنید.بعد با زدن +یک هایلایت جدید ایجاد کرده و برای آن با توجه به آموزش هایی که در ادامه خواهیم داد یک کاور و عنوان جذاب بگذارید.اگر هم قصد دارید تا آن را به یکی از هایلایت های موجود اضافه کنید کافیست هایلایت مدنظرتان را انتخاب کرده و گزینه Add را بزنید.

2- ساخت هایلایت از استوری‌های آرشیو شده

صفحه اینستاگرام خود را باز کرده و به انتهای هایلایت های خود بروید.بعد علامت new یا + را بزنید.حالا از بین استوری های آرشیو خود یک یا چندتایی را انتخاب کرده و گزینه Next را بزنید.در آخر هم عنوان و کاور مناسبی برای آن انتخاب کنید.

ساخت هایلایت حرفه‌ای تنها با 3 نکته

1- انتخاب کاور هایلایت حرفه ای

ساخت هایلایت حرفه‌ای در اینستاگرام

ساخت هایلایت حرفه‌ای در اینستاگرام

برای داشتن یک پیج پرمخاطب و حرفه ای در اینستاگرام داشتن کاور جذاب برای هایلایت و پست الزامی است . اگر توانایی ساخت کاور اختصاصی را ندارید که البته لازم هم نیست، بهترین کار انتخاب آیکون های جذاب است.در لیست زیر تعدادی از سایت هایی که میتوانید به صورت رایگان آیکون دانلود کنید را معرفی کردیم.

  1. Flaticon
  2. Icons8
  3. Freebiesbug
  4. Graphicburger
  5. IconArchive
  6. Iconshock

علاوه بر این سایت ها، نرم افزارهایی هم مخصوص کاور هایلایت وجود دارند.میتوانید به راحتی این نرم افزار هارا روی موبایل خود نصب کرده و از آیکون های موجود به صورت رایگان استفاده کنید. Canva و Highlight Cover بهترین نرم افزار های موجود در این زمینه اند.

دو نکته حائز اهمیت است، کاور هایلایت ها باید ظاهری شبیه به هم داشته باشند.از یک نوع از آیکون با شیپ یکسان یا یک دسته طیف رنگی استفاده کنید. از نوشتن متن خودداری کنید.

نکته بعد اینکه اگر یک هایلایت از اهمیت ویژه تری برخوردار است حتما با یک عکس یا رنگ متفاوت توجه کاربر را به آن جلب کنید.

2- انتخاب عنوان هایلایت حرفه ای

انتخاب عنوان هایلایت حرفه ای

انتخاب عنوان هایلایت حرفه ای

برای انتخاب یک عنوان حرفه ای بهترست عنوانی را انتخاب کنید که جذاب باشد و در عین کوتاهی معنی خود را به خوبی انتقال دهد. با انتخاب چنین عنوانی کاربر به راحتی و به سرعت اطلاعات مورد نظرش را پیدا می کند.از عنوان های مخاطب پسند استفاده کنید نه عنوانی که شما به آن علاقه دارید چون کاربرد هایلایت بیشتر برای دسترسی سریع مخاطب به محتوای مدنظرش است.

3- انتخاب هایلایت‌هایی که وجودشان الزامی است

در این قسمت به معرفی هایلایت هایی می پردازیم که وجودشان در پیج شما الزامیست.اگر شما صاحب پیج کسب و کار هستید و خدمت یا محصولی را ارائه می دهید، حتما یک هایلایت با عنوان درباره ما، داستان ما یا هر عنوان دیگری که به ذهنتان می‌رسد ایجاد کنید. در این هایلایت میتوانید کسب و کار خود را به مخاطب معرفی کنید.داستان شروع کسب و کار خود را به صورت خلاصه توضیح داده و خدماتتان را معرفی کنید.

همچنین بخوانید: داستان سرایی یا استوری تلکینگ چیست ؟ نکات طلایی برای جذاب تر شدن داستان شما

هایلایتی با عنوان سوالات متداول داشته باشید.حتما برای شما هم پیش آمده که روزانه به تعداد زیادی سوالات تکراری پاسخ دهید. با داشتن این هایلات دیگر لازم نیست زمان زیادی را به پاسخ گویی به سوالات مخاطبان اختصاص دهید.

هر پیج فروشگاهی بهترست یک هایلات با عنوان نحوه سفارش داشته باشد.این هایلایت به طور کامل به مشتریان شما توضیح می دهد که از چه طریقی میتوانند با شما در ارتباط باشند و ثبت سفارش انجام دهند.

همانطور که در قسمت اهمیت هایلایت برای صفحات تجاری و شخصی اشاره کردیم داشتن هایلایت نظرات مشتریان یا رضایت مشتریان برای جلب اعتماد مخاطب ضروریست.

یکی از هایلایت های مهم دیگر هایلایتی با عنوان سایرشبکه‌های اجتماعی است.این هایلایت میتواند شامل لینک یوتیوب، واتساپ، آپارات یا کانال تلگرامتان باشد.

جمع بندی

ساخت هایلایت حرفه‌ای در اینستاگرام میتواند در جذابیت هویت بصری پیج شما بسیار موثر باشد.با طی کردن مراحل گفته شده به حرفه ای شدن صفحه خود کمک کنید.فراموش نکنید استفاده از هایلایت جذاب و حرفه ای میتواند در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر گذار باشد.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *