28 June, 2022
تبلیغات در اینستاگرام

کامل ترین راهنمای تبلیغات در اینستاگرام

اگر شما هم جز افرادی هستید که تصمیم گرفته اید با تبلیغ در اینستاگرام باعث افزایش رونق کسب و کارتان شوید،ما در این مقاله قصد داریم کامل ترین راهنمای تبلیغات در اینستاگرام را ارائه دهیم.تبلیغات در اینستاگرام مثل یک معجزه عمل میکند.

طبق آمار جامعه ایرانی در اینستاگرام بیش از 50 میلیون نفر هستند.این تعداد بالا شانس بیشتری را برای گسترش کسب و کار شما فراهم میکنند.البته برای موفقیت در تبلیغات رعایت یکسری نکات الزامی است که نتیجه دلخواه حاصل شود.در این مقاله کامل ترین راهنمای تبلیغات در اینستاگرام رابه شما ارائه می دهیم.

آموزش تبلیغات در اینستاگرام

پیش از هرگونه اقدامی ابتدا باید ببینید آیا پیج شما ارزش تبلیغ را دارد یا خیر.نوشتن یک بیوگرافی دقیق و جذاب، چیدمان حرفه ای پیج اینستاگرام و داشتن تصویر و کپشن های جذاب اولین اقدامات پیش از تبلیغ است.پس از اینکه از محتوای صفحه خود مطمئن شدید، یکی از روش های که در ادامه برای آموزش تبلیغات در اینستاگرام آورده شده را برای خود انتخاب کنید.

انواع تبلیغات در اینستاگرام

راهنمای تبلیغات در اینستاگرام

راهنمای تبلیغات در اینستاگرام

1- تبلیغات در اینستاگرام از طریق اینفلوئنسرها

تبلیغات در اینستاگرام از طریق اینفلوئنسرها بازدهی مناسبی به همراه دارد. اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از مهم ترین روش های تبلیغات در اینستاگرام است.اما شاید سوال شما این باشد که اصلا اینفلوئنسرها چه کسانی هستند؟

اینفلوئنسر در واقع به شخصی گفته می شود که در یک زمینه خاص مثلا تست محصولات آرایشی یا ساخت ویدیو آموزش آشپزی فعالیت میکند.اینفلوئنسرها به دلیل فعالیت هایشان در اینستاگرام توانسته اند فالوورهای زیادی را جذب کنند.اینفلوئنسر مارکتینگ بازدهی بالای برای کسب و کار شما دارد به شرطی که اینفلوئنسر مرتبط با حوزه کاری خودتان را پیدا کنید.مثلا اگر شما در زمینه فروش محصولات آرایشی بهداشتی کار میکنید، تبلیغات با اینفلوئنسری که میکاپ آرتیست هست مطمئناً بازدهی بالایی دارد.

2- تبلیغات در اینستاگرام از طریق صفحات پربازدید

یکی از رایج ترین مدل تبلیغات در اینستاگرام ، تبلیغ از طریق صفحات پربازدید و دارای مخاطب هدف نسبتا زیاد است.صفحاتی که فالوورهای‌شان بالاست گزینه مناسبی برای تبلیغات کسب و کار شما هستند. البته به شرطی که نرخ تعامل بالایی داشته باشند و فیک نباشند.

3- تبلیغات در اینستاگرام از طریق سلبریتی‌ها

سلبریتی ها بر خلاف اینفلوئنسرها از قبل شهرت داشته و بعد وارد این فضا شده اند.به دلیل اعتماد مردم و محبوبیت بیشتر نسبت به اینفلوئنسرها گزینه بسار مناسبی هستند.البته این نکته هم حائز اهمیت است که هزینه بالای تبلیغات در اینگونه صفحات روش معمولی برای تبلیغات در فضای اینستاگرام نیستند.

4- تبلیغات در اینستاگرام از طریق ربات‌ها

این نوع از تبلیغات به صورت غیر مستقیم است و همه نمی توانند آن را ببیند. در رابطه با این تبلیغات باید گفت که صاحبان کسب و کار با پیج کاری به ارسال پیام از طریق ربات به دایرکت کاربران اقدام میکنند. البته چون افراد با دیدن اینگونه پیام های تبلیغاتی معمولا اکانت هارا بلاک میکنند زیاد توصیه نمی شود.

۵. تبلیغات در اینستاگرام با Instagram Ads

تبلیغ در اینستاگرام

تبلیغ در اینستاگرام

این روش در ایران کار نمیکند. اما روش بسیار موثری در امر تبلیغات است.این سیستم با توجه به علایق مخاطب او را هدف قرار داده و تبلیغ را به او نشان میدهد.پرداخت های این تبلیغات به صورت دلاری بوده و در ایران به  درستی کار نمی کند.

روش های تبلیغات در اینستاگرام

حالا نوبت به شرح چگونگی تبلیغات می رسد.در این قسمت روش های مختلفی که برای تبلیغ کردن در اینستاگرام وجود دارد را برسی میکنیم.با توجه به بازدهی های متفاوت بسته به کار ما یک روش را انتخاب می کنیم.

1- تبلیغات بنری

رایج ترین نوع تبلیغات در اینستاگرام، تبلیغات بنری است. تبلیغات بنری به معنی استفاده از عکس است.اگر شما کسب و کار کوچکی دارید و تازه اول راه هستند تبلیغات بنری مختص شماست.تبلیغ بنری حاوی یک تصویر و یک کپشن است و کم هزینه بودن آن باعث محبوبیت این نوع از تبلیغ است.

به عنوان یک کاربر عادی اینستاگرام حتما این نوع از تبلیغ را دیده اید.معمولا روی تصویر این تبلیغ، تبلیغ دهنده تگ می شود تا بازدهی تبلیغ بالا رود.

2- تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی به صورت 1 دقیقه ای یا کمتر ساخته می شوند.در این نوع تبلیغ، ویدیوها باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا توجه مخاطبین را به خود جلب کنند.اگر ویدیو تبلیغی شما از لحاظ بصری خلاقیت و جذابیت بالایی داشته باشد، بر تعداد بازدیدکنندگان آن هم افزوده خواهد شد.

شیوه توافق شما با پیج تبلیغ کننده به دو صورت امکان پذیر است : یکی بر اساس تعداد بازدید ویدیو توسط کاربران، یعنی پس از اینکه به بازدید توافق شده رسید تبلیغ شما برداشته می شود. نوع دوم توافق روی بازه زمانی مشخص مثلا یک روز. پس از تمام شدت مدت توافق شده ویدیو شما پاک خواهد شد.

3- تبلیغات در استوری

با محبوب شدن هر چه بیشتر استوری های اینستاگرام، از این بخش برای تبلیغ هم به صورت گسترده استفاده می شود. برخلاف کپشن اینستاگرام در استوری شما میتوانید لینک وبسایت یا هر لینک دیگری را قرار دهید پس برای تبلیغات بسیار مناسب است.

اینگونه تبلیغات در استوری برای مشاغلی که فعالیت اصلیشان از طریق وبسایت هست بسیار بازدهی بالایی دارد. با قرار دادن لینک در استوری پیج هایی که بیشتر از 10 هزار فالوور دارند، این امکان وجود دارد که کاربر بیشتر روی آن کلیک کرده و وارد وبسایت شما شود.

6 نکته کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات در اینستاگرام

کامل ترین راهنمای تبلیغات در اینستاگرام

کامل ترین راهنمای تبلیغات در اینستاگرام

1- استفاده از عکس و ویدیو با کیفیت

ساخت تصاویر و ویدیو خلاقانه تاثیر به سزایی در افزایش بازدهی پیج ما خواهد داشت. استفاده از رنگ و سناریو در ساخت ویدیو تبلیغاتی یا بنر باعث میشود مخاطب انگیزه پیدا کند وارد پیج ما شود.

2- شناخت مخاطب هدف

همانطور که در قسمت اینفلوئنسرها به آن اشاره کردیم، باید در صفحه ای تبلیغ کنیم که مخاطبان آن مورد هدف ما باشند. برای افزایش بازدهی به پیج هایی درخواست تبلیغ بدهید که از لحاظ محتوایی شبیه به شما باشند، تا مخاطب هدف خیلی سریعتر و با نرخ بالاتری وارد پیج شما شوند.

3- وقت شناسی تبلیغات

شناختن زمان مناسب تبلیغ بسار حائز اهمیت است. وقت شناسی تبلیغات به ما می آموزد که زمانی که اکثر مردم  سرکار هستند و امکان وقت گذراندن در اینستاگرام را ندارند تبلیغ انجام ندهیم . زمان اتفاقات مهم اجتماعی، سیاسی، طبیعی که کاربران به صورت موشکافانه آن خبرهارا دنبال میکنند، تبلیغات چندان موثر نخواهد بود.

4- استفاده از هشتک مرتبط با تبلیغ

استفاده از هشتک زیاد برخلاف قوانین اینستاگرام است.طبق قوانین اسپم حساب میشود.با اینکه استفاده از هشتگ راهی برای نمایش پیج ما در اکسپلور اینستاگرام است، ولی باید در هشتگ گذاری بسیار دقت به خرج دهیم. از پیج تبلیغ کننده بخواهید  حداقل چند هشتگ مرتبط با محتوا در انتهای کپشن قرار دهد تا پست شما را افراد بیشتری ببینند.

5- داشتن یک لندینگ پیج مناسب

وقتی کاربر روی لینک داخل استوری کلیک می کند، وارد وبسایت ما میشود. با هدایت مخاطب به صفحه ای خاص از وب سایت که به آن لندینگ پیج می گویند، باید بتوانیم با طراحی مناسب کاربر را در آن صفحه نگه داریم. واکنش گرا بودن لندینگ بسیار اهمیت دارد چرا که هم در موبایل و هم کامپیوتر به شکلی درست به نمایش در بیاید.

6- استفاده از CTA

به این کار دعوت به اقدام میگویند.یعنی در تبلیغات سعی کنیم در انتها از کاربر دعوت به انجام کاری ساده کنیم. مثلا پس از وارد شدن به سایت یک مشخصات مختصری را وارد کنند.

نکته پایانی

این مقاله کامل ترین راهنمای تبلیغات در اینستاگرام می باشد، چرا که با معرفی انواع تبلیغات و بررسی روش های موجود، شما میتوانید بهترین گزینه را متناسب با کسب و کارتان انتخاب کنید.البته به این نکته توجه کنید که تعرفه تبلیغات بسار متفاوت است. هیچگونه نرخ رسمی وجود ندارد و هر کس بسته به نوع و روش های موجود میتواند نرخ متفاوتی درخواست کند.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *