14 August, 2022
افزایش لایک و فالوور در اینستاگرام چگونه است؟ (ارائه روش‌های ارگانیک برای افزایش فالوور)

افزایش لایک و فالوور در اینستاگرام چگونه است؟ (ارائه روش‌های ارگانیک برای افزایش فالوور)

روش های زیادی برای بالا بردن یک شبه فالوور های اینستاگرام وجود دارد ولی اکثرا غیر اصولی و غیر اخلاقی هستند. با روش های غیر قانونی مثل خرید فالوور، فقط مدت زمان اندکی فالوور بالا دارید ولی هیچگونه تعامل و فروشی از این طریق نخواهید داشت.

اما روش‌های افزایش ارگانیک لایک و فالوور در اینستاگرام چگونه است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به ارائه روش‌های ارگانیک برای افزایش فالوور بپردازیم.

راه های افزایش فالوور واقعی اینستاگرام

راه های افزایش فالوور واقعی اینستاگرام

راه های افزایش فالوور واقعی اینستاگرام

1- داشتن هویت مشخص اولین قدم برای جذب فالوور اینستاگرام

اولین برخورد کاربران با پیج کاری شما به عکس پروفایل، بیوگرافی و هویت بصری که برای پیج در نظر گرفته اید خلاصه می شود. طیف رنگی استفاده شده در عکس های صفحه، قالب عکس ها، محتوا همه باید برند شما را به خوبی بروز دهید و متمایز از سایرین باشد. کسب و کار شما چیست؟ و در این صفحه قرار است از چه چیزی صحبت کنید؟ این سوالات را باید در قسمت بیوگرافی به خوبی مشخص کنید.

نام کاربری آسان و در عین حال مرتبط با حرفه خود را انتخاب کنید. تگ کردن و پیدا کردنتان در اینستاگرام باید راحت باشد. پروفایل و پست هایتان باید از یک الگو و طرح مشخص پیروی کنند. برای انتخاب بهترین طراحی برای پیج خود می توانید از ۱۰ چیدمان حرفه ای برای طراحی پیج اینستاگرام کمک بگیرید.

تصویر پروفایل اینستاگرام

اگر دارای یک برند شخصی هستید میتوانید لوگوی آن را روی پروفایل خود قرار دهید. اگر فروشگاهی فیزیکی دارید میتوانید عکس حرفه ای از فروشگاه خود روی پروفایل قرار دهید. همچنین اگر پیج شما شخصی است عکس واضح و حرفه ای از چهره تان قرار دهید. با این کار اعتماد مخاطب برای دنبال کردن صفحه شما افزایش میابد.

نام کاربری صفحه

نام برند خود را به زبان انگلیسی ثبت کنید و نام فارسی آن را نیز در قسمت بیو درج کنید. از اعداد برای نام کاربری چه در ابتدا چه در انتها استفاده نکنید. اگر نام برند شما به چند صورت نوشته می شود برای همه آن ها پیج بسازید و در قسمت بیو کاربر را به پیج اصلی هدایت کنید. با این کار از سوء استفاده دیگران جلوگیری می کنید.

متن بیوگرافی اینستاگرام

مهم ترین بخش صفحه شما بیوگرافی است چرا که اولین جایی است که کاربر با آن برخورد دارد. اگر کاربر فارسی زبان مخاطب هدف شماست از حروف انگلیسی یا فینگلیش استفاده نکنید. بیوگرافی مناسب باعث جلب اعتماد مخاطب می شود و عامل کلیدی فروش محسوب میشود.

کسب و کارتان را به طور کامل شرح دهید و مشخص کنید که مخاطب با دنبال کردن شما چه سودی می برد. اگر فروشگاه فیزیکی دارید آدرس و تلفنی برای ارتباط بیشتر همچنین زمان باز بودن را ذکر کنید. همچنین لینک سایتان را درج کنید.

تولید عکس و ویدیو اختصاصی

اینستاگرام یک پلتفرم عکس محور است. پس قدرت عکس ها را دست کم نگیرید. تولید محتوای تصویری محوری ترین بخش هویت بصری صفحه شماست.

رایج ترین شکل تولید محتوای تصویری در اینستاگرام به یکی از شیوه های زیر است:

  • تصاویر مفهومی شامل عکس محصولات و خدمات
  • تصاویر تولیدی شامل عکس‌نوشته‌ها و آثار گرافیکی

باید از هر دو نوع آن به خوبی و به شکل متادلی استفاده کنید. اگر از عکس نوشته استفاده می کنید به طور مداوم از یک قالب ثابت استفاده نکنید زیرا مخاطب پس از مدتی توجه خود را از دست می دهد و دیگر تصاویر برایش جذابیتی ندارند.

2- کپشن فرمول رسیدن به اکسپلور اینستاگرام

کپشن نویسی در افزایش تعامل شما با مخاطبینتان نقش اساسی ایفا می کند. با افزایش این تعامل شانس شما برای رسیدن به اکسپلور بیشتر می شود. برای کپشن نویسی خلاقانه می توانید به این صورت عمل کنید که نوشته را طولانی نکنید، کلمات مهم را در ابتدای کپشن ذکر کنید، از ایموجی استفاده کنید، بسته به کسب و کارتان میتواند هم از لحن تخصصی ویا لحنی صمیمی استفاده کنید.

3- از هشتگ ها به درستی استفاده کنید

به دلیل اینکه اینستاگرام قابلیت فالو کردن هشتگ ها را نیز اضافه کرده است، استفاده صحیح از این قابلیت به رشد کسب و کارتان کمک به سزایی می کند. بین 5 تا 10 هشتگ برای هر پست مقدار مناسبی است. در استوری ها  هم از هشتگ استفاده کنید، چون محتوا به سرعت منتشر می شود و محدود تعداد هم ندارید برای دیده شدن محتوا کمک کننده است.

از هشتگ های ترند در حوزه کاری خود استفاده کنید. برای پیدا کردن هشتگ مناسب، هشتگ اصلی خود را در قسمت سرچ وارد کرده و از قسمت تگ ها مشاهده کنید که چه هشتگ های دیگری شبیه به هشتگ شماست از آن ها استفاده کنید.

4- برگزاری مسابقه و کمپین، راه تعامل کاربر با محتوای شما

برگزاری مسابقه و کمپین، راه تعامل کاربر با محتوای شما

برگزاری مسابقه و کمپین، راه تعامل کاربر با محتوای شما

با شناخت مخاطبین هدف خود و شناخت رفتار آن ها میتوانید با تعیین استراتژی مسابقه و کمپین طراحی کنید. با تعیین جوایز هدفمند به مخاطبین انگیزه کافی برای شرکت در کمپین خود را می دهید. ایجاد کمپین به صورت سرگرم کننده با استفاده از تمام قابلیت های اینستاگرام به صورت پست و استوری باعث افزایش تعامل کاربر با محتوای شما می شود. همچنین از این طریق میتوانید کاربران را به سایت خود انتقال دهید تا در انجا خرید خود را نهایی کنند.

5- در پیج های مرتبط تبلیغ کنید و در تعامل باشید

تعامل با پیج های مرتبط در ابتدا کار هزینه بری نیست. می توانید آن ها را فالو کنید و از طریق دایرکت با هم در ارتباط باشید. برای جذب فالوور بدون صرف هزینه میتوانید تبادل دو سویه  داشته باشید. مهم تر از همه شانس این را پیدا خواهید کرد که در لیست Suggestion آن ها قرار بگیرید و به صورت ارگانیک فالوور جذب کنید.

تبلیغ کردن قدم بعدیست. پس از شناخت پیج های مرتبط و اطمینان از اینکه مخاطبین آن ها به درد کسب و کار شما می خورند، برای تبلیغات وارد مذاکره شوید. در ابتدای کار میتوانید با پیج های هم حوزه  با تعداد فالوور کمتر ولی هدفمند تبلیغات کنید.

نکته پایانی

امیدواریم که تا اینجای کار متوجه اهمیت جذب ارگانیک فالوور شده باشید. نکته مهم تر اینکه هیچ گاه به دنبال کسب مخاطب فیک نباشید زیرا که پس از مدتی کلی ضرر خواهید کرد. مخاطبین غیر علاقه مند به کسب و کار شما نه تنها سودی ندارند بلکه باعث کاهش تعامل و در نتیجه باخت برند شما در فضای اینستاگرام خواهند شد.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *