5 December, 2021
تامین محتوا برای سایت چگونه است؟

چگونه برای سایت محتوا تولید کنیم؟

تولید محتوا در جهان مجازی و دیجیتالی امروز امری بسیار مهم شناخته می شود. بیل گیتس جمله معروفی را بیان کرده است که می‌گوید «محتوا پادشاه است» این حرف به خوبی اهمیت محتوا را می شناسد. اگر به اطرافمان دقیق و خیلی باز تر نگاه کنیم متوجه اهمیت این قضیه خواهیم شد. ما خود محتوا هستیم. محتوایی با ارزش که هزاران سال است در حال تکثیر و پرورش یافتن است.

تامین محتوا برای سایت چگونه است؟

برای اولین بار انسان های غارنشین این محتوا نویسی را ابداع کردند و هیچ کس فکر نیمکرد که انسان های اولیه با رنگی کردن دست خود و کشیدن آن ها به ری دیوار باعث می شود تصاویری خلق کند که در سال های بعد و حتی در جهان امروزی از ان ها استفاده بشود و به نوعی تولد محتوا نویسی به شما آمد. هرچند انسان غارنشین در مغز خود تصور نمی‌کرد کار شگفت انگیز او روزی محتوا نام داشته باشد؛ اما امروز هر کاری که بتواند پیامی را به دیگران منتقل کند محتوا می‌نامیم.
امروزه نه تنها ما بلکه همه دنیای دیجیتالی با محتوا نویسی محاصره شده ایم. محتوا زودتر از ما از خواب بیدار می‌شود و دیرتر از ما به خواب می‌رود.این جمله چه معنی دارد؟ شبکه‌های خبری، کانال‌های سرگرم‌کننده، پژوهشگران، اندیشمندان، داستان‌سرایان، گرافیست‌ها، عکاس‌ها و بسیاری دیگر در حال تأمین برای محتوا هستند و ما بدون آن‌که متوجه شویم در حال هضم محتوای دیگران هستیم بدون آن‌که حتی خبردار شویم.
در این مقاله قصد داریم برایتان درباره‌ی تأمین محتوا، اهمیت و انواع تأمین برای محتوا بنویسیم.
این ‌که چرا باید برای یک سایت محتوا تامین کرد. روش تامین یک محتوا برای سایت چگونه است؟ چه کسانی می‌توانند تأمین را برای محتوای سایت انجام دهند؟ آیا تأمین و تهیه محتوای متنی نوعی از تأمین و تولید محتوا است؟
جهان امروز دنیای برخط است. دنیای لحظه‌ها، شما ناگزیر می باشید برای بقای خود در این جهان پرشتاب محتوا تولید کنید. چه فروشنده، چه تولیدکننده حتی اگر بانوی خانه‌داری هستید باید برای زیست عاشقانه خود و فرزندانتان تأمین محتوا را فراگیرید.

از کجا و با چه روشی محتوا تامین کنیم؟

یکی از سوالاتی که صاحبان کسب و کار به‌دنبال جواب آن هستند؟ انتخاب روش مناسب برای تأمین گسترده محتوا است. آنها همیشه به دنبال آن هستند که نسبت به هزینه‌ای که می‌پردازند، روش بهتری در تأمین کانتنت برای وب‌سایت خود پیدا کنند. آنها همیشه می‌پرسند از چه مدل محتوا برای تأمین شدن محتوای سایت استفاده کنیم؟
پاسخ ساده است، بستگی دارد شما محتوا را در کدام محیط منتشر کنید. اگر قرار است محتوا در سایت قرار گیرد بهترین روش تأمین و تهیه محتوای متنی است، هر چند انواع محتوا نیز می‌تواند در سایت قرار گیرد اما به‌خوبی محتوای متنی تاثیرگذار نیست.
شبکه‌های اجتماعی محتوای تصویری را بسیار طلب و البته پشتیبانی میکنندولی همانطور که احتمالا در جریان هستید حتی همان شبکه هاییکه بیشتر بر روی تصویر گذاری و محتوای متنی مانور میدهند هم به کپشن و محتوای متنی احتیاج دارند. کپشن‌نویسی یکی از انواع تامین و تهیه محتوای متنی است که کارشناسان محتوا در زمان تامین و نوشتن محتوا برای شبکه‌های اجتماعی باید به این موضوع دقت کافی کنند.
همچنین باید توجه داشته باشید که تأمین محتوای متنی سئو شده برای سایت می‌تواند سایت شما را در رتبه‌ی بالای گوگل قرار دهد و سبب بازدید بیشتر مشتریان از سایت شما شود. تنها یک مسئله وجود دارد، این‌که محتوای متنی باید کارشناسی و سئو شده باشد.
چگونه تأمین محتوا را شروع کنیم؟
اگر در فضای مجازی فعالیت میکنید و برای کسب و کارتان سایت راه اندازی کردید یا هم که کسب و کارتان سایتتان است مسلما احیتاج به تولید محتوای متنی آن هم به صورت منظم و هر روز دارید. یک سایت و یا صفحه اجتماعی برای آن‌که در دید مشتری خود قرار گیرد، باید برای مشتری هر روز محتوا تولید کند.
مشتری برای حضور در اینترنت دلیل و هدف خاص خودش را دنبال میکند. این دلیل می‌تواند سرگرم شدن در لحظه استراحت او باشد. می‌تواند برای پیداکردن محصولی باشد. می‌تواند برای کسب اطلاعات درباره موضوعی باشد اما هر چه باشد او برای رفع مشکل خود به اینترنت مراجعه کرده است و انتظار دارد که بتواند برای مشکل خود پاسخی پیدا کند و این که بتواند آن را حل کند. پس اگر شما تأمین محتوا برای سایت خود انجام می‌دهید. بهتر است به این مسئله اشراف داشته باشید که مشکل مشتری شما چیست؟ شما باید نقطه درد او را پیدا کنید و راه‌حلی برای او بنویسید این راه حل شروع تأمین و تهیه محتوای سایت شما خواهد بوددر کار فروش لباس دخترانه هستید باید انتظار مادرانی را بکشید که برای دخترشان دنبال یک لباس مناسب می‌گردند پس محتوای شما باید در این راستا شکل بگیرد. اگر کتاب‌فروش هستید باید بدانید دغدغه مشتری شما مطالعه‌ی کتاب‌های جدید است پس برای او در راستای معرفی کتاب محتوا کنید.
حال که دانستیم تأمین یک محتوا را از کجا شروع کنیم بهتر است درباره تأمین محتوای پادشاهانه نیز کمی بدانیم.

خصوصیات یک محتوای خوب چیست؟

تأمین شدن محتوا برای سایت و یا شبکه اجتماعی کاری چالش بر‌انگیز است. این چالش زمانی جدی می‌شود که شما مطالب زیر را بدانید
هر ثانیه 40 هزار جستجو در گوگل انجام می‌شود.
هر روز 2.5 کویلیون باید دیتا در جهان تولید می‌شود.
هر روز 306 میلیارد ایمیل به آدرس‌های مختلف ارسال می‌شود.
هر روز 500 میلیون توییت ارسال می‌شود.
بیش از 70 میلیون ایرانی دسترسی به اینترنت دارند.
این اعداد بیانگر یک موضوع ترسناک است، این‌که تهیه محتوای خوب کار بسیار سختی است. یک لحظه چشمان خود را ببندید، به این اعداد فکر کنید و تصویر یک بازار شلوغ را مقابل چشمان خود بیاورید، بازاری که پر از کالاهای لوکس، مغازه‌های شیک و فروشندگان خوش‌پوش است. شما باید در این بازار شلوغ کسب درآمد کنید. کار بسیار سختی است اما یک اتفاق خوب در این بازار رخ می‌دهد، مردم به مغازه‌های شیک و فروشندگان خوش‌پوش کار ندارند حتی اگر وارد مغازه بشوند. آن‌ها به‌دنبال محتوای ارزشمند می‌گردند. پس از این بازار شلوغ نترسید و تأمین محتوا را انجام دهید
.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *