5 December, 2021
هزینه تولید محتوا چقدر است؟

هزینه تولید محتوا چقدر است؟

از آنجایی که محتوا پادشاه است تنور بازاریابی محتوایی نیز داغ است یکی از سوالاتی که برای هر کارفرما و هر کسب و کار تازه به بلوغ رسیده پیش می آید این است که هزینه تولید محتوا چقدر است؟آیا اصلا نرخ تولید محتوا ثابت می باشد یا خیر ؟

ما در این مقاله در کانتنت مانستر سعی کردیم به طور کامل در این مورد صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

تا اهمیت تولید محتوا را ندانیم ارزشش را هم نمی بینیم :

هزینه تولید محتوا چقدر است؟

هزینه تولید محتوا چقدر است؟

بیاید به چندین و چند سال قبل برگردیم ، فرض کنید که به انسان های اولیه تیکه ای زمرد بدهند آیا این تیکه زمرد برایشان خیلی با ارزش است ؟ اگر بین سیب سبز و زمرد بخواهد یک کدام را انتخاب کنند به نظرتان کدام را برمیگزینند؟

پاسخ واضح است احتمال خیلی زیاد سیب سبز را انتخاب میکنند چرا که از ارزش و اهمیت زمرد قافل هستند

حکایت محتوا نویسی هم همین است ، وقتی دنبال جوابی برای یک سوال هستیم یکی از کارهایی که جدیدا خیلی انجام میدهیم این است که سوالمان را از گوگل ( یا هر موتور جستجوی دیگری ) میپرسیم و آن را در جستجوی خود تایپ میکنیم به مخض اینن که دکمه اینتر را میزنیم مقالات و عکس ها و یا لینک هایی مقابل چشمانمان ظاهر می شوند . تمام مواردی که گوگل برای ما مثل فهرست جلوی چشمانمان ظاهر میکند محتواست پس ما چه بخواهیم و چه نخواهیم هر روز مقداری محتوا مصرف میکنیم. در دنیای امروزی و دنیای دیجیتال مارکتینگ تولید محتوا هم حکم همان زمردی را دارد که میتوان آن را به انسان های اولیه پیشنهاد داد و تولید محتوا یکی از راه هایی است که با کمک کردن به مخاطبان و کاربران و البته درست حواب دادن به نیاز ها و سوالاتشان آن ها را کم کم به مشتری تبدیل میکند .

قبل از صحبت کردن درمورد هزینه تولید محتوا کمی بیاندیشید :

به عنوان کسی که چندین و چند سال است در حوزه تولید محنوا ، تجربه های زیادی را داشته ام میخواهم این موضوع را برایتان شفاف سازی کنم

خیلی از کارفرماها تصور نادرستی درمورد تولید محتوا دارند . این یعنی چه؟

یعنی گمان میکنند که تولید محتوا تفاوت زیادی با انشاهایی که در دوران مدرسه مینوشتیم ندرد : چند تا جمله است دیگر ، بنویس بره

هزینه تولید محتوا چقدر است؟

هزینه تولید محتوا چقدر است؟

نوشتن چند خط که کاری نداره ، زمانی نمیبره ! و صحبت هایی مشابه این ها

بعد از مدتی من تازه متوجه شدم که چرا این همه روی هزینه تولید محتوا بحث زیاد است و قیمتی که مد نظر کارشناس محتوا است با قیمتی که مد نظر کارفرماها است فرق ارد . دلیلش این می باشد که کارفرماها معمولا محصول نهایی تولید کننده محتوا را مشاهده میکنند . یک مقاله چند صد هزارتایی کلمه با چند عدد لینک و عکس و…

محتوای نهایی که کاربر در عرض چند دقیقه روی وب سایت میخواند همانند فیلمی است که ما در چند ساعت مشاهده میکنیم

یک نکته خیلی مهم: همه ما این جمله را شنیده‌ایم: «همه جا خوب و بد دارد» این جمله در مورد دنیای بازاریابی محتوایی هم صدق می‌کند.

محتوا و سئو :

همه ما میدانیم که سئو چقدر مهم است و احتمالا در جریان هستیم که سئو روی کسب و کارمان چه تاثیراتی را میتواند بگذارد . این که مخاطب چه سوالهایی را میتواند داشته باشد از طرف کافرما تعیین می شود ( یعنی مشخص میکند که چه موضوع هایی روی وبلاگ به عناون مقاله منتشر شود ) پس کار سئوکاران با محتوا گره خورده است در نتیجه محتوا در اینجا اهمیت فوق العاده ای پیدا میکند چرا که اگر محتوایی نباشد سئویی هم وجود نخواهد داشت ، پس این دو شغل و این دو حرفه مکمل یک دیگر هستند و از اهمیت هیچ کدام نمیتوان چشم پوشی کرد .

کارفرماها و نویسندگان روی هزینه تولید محتوا چطور توافق میکنند؟

این بخش واقعا هیچ فرمول و قاعده خاصی ندارد و بیشتر از همه چیز، بر اساس «عُرف بازار» تعیین می‌شود؛ حالا این عرف را چه کسانی درست کرده‌اند، بماند.

معمولاً کارفرماها نیروهایشان را با یکی از دو روش زیر استخدام می‌کنند:

حقوق ثابت

هزینه تولید محتوا چقدر است؟

هزینه تولید محتوا چقدر است؟

در این نوع تواف  ق، کارفرما موظف است که در روز خاصی از ماه (معمولا اول یا آخر هر ماه) مبلغ ثابتی به عنوان حقوق به نویسنده می‌دهد و به ازای آن، نویسنده موظف می‌شود که در طول روز، مدت زمان خاصی را برای کارش اختصاص بدهد.

میزان حقوقی که توافق می‌شود به عواملی مثل ابعاد شرکت، تجربه و رزومه کاری نویسنده، حجم کاری، شرایط کاری و… بستگی دارد.

دستمزد به ازای کلمه

اخیرا این نوع از استخدام رایج‌تر شده است. اینجا کارفرما و نویسنده توافق می‌کنند که به ازای هر کلمه، چقدر پرداخت شود. موارد زیادی روی این مورد تأثیر می‌گذارند. مثلا نویسنده قرار است به چه زبانی تولید محتوا کند؟ فارسی؟ انگلیسی یا زبانی دیگر؟ آیا تأمین عکس‌های مطلب هم به عهده نویسنده است یا نه؟ عکس‌هایی که تأمین می‌کند باید با نرم‌افزارهای بصری (مثل فتوشاپ) شخصی‌سازی شوند یا خیر؟ بارگذاری مطلب روی وب‌سایت یا پلتفرم به عهده کارفرماست یا نویسنده؟ هر پروژه‌ یا موضوعی که به نویسنده داده می‌شود چقدر زمان دارد؟

 

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *