5 December, 2021
محتوا-همیشه-سبز-چیست

محتوا همیشه سبز چیست و چرا باید همچین محتوایی داشته باشیم + مزایای آن

همیشه نوشتن محتوایی که بتواند باعث افزایش رتبه در گوگل شود و در رتبه یک باقی بماند کار ساده ای نبوده است  و حرفه ای ها نیز زمان زیادی را برای نوشتن یک محتوای کامل و عالی صرف می­‌کنند. به همین خاطر است که یکی از بهترین و ایده آل ترین محتوا ها محتوایی است که بتواند در رتبه یک گوگل باقی بماند و رتبه خوبی را به دست آورد .

محتوای همیشه سبز یا محتوای evergreen دقیقا به همین نوع از انواع محتوا گفته می­شود که به اصطلاح مرگ ندارند و یک محتوای زنده محسوب می­شوند. نوشتن چنین محتواهایی ساده نیست و حتی به جرأت می­توان گفت تولید محتوایی سخت به حساب می­آید اما نتیجه ی بسیار عالی حاصل از تولید محتواهای همیشه سبز در مقایسه با تمام سختی های نگارش آن ها بسیار ارزشمند است.

محتوا-همیشه-سبز-چیست

محتوا-همیشه-سبز-چیست

دقیقا محتوا همیشه سبز چیست ؟

برای آشنایی بهتر با مفهوم محتوای تا همیشه سبز تنها کافی است درختی را تصور کرد که همواره سبز است و هیچ گاه سبزی و طراوت خود را از دست نمی دهد، برگ های آن برای همیشه بر روی درخت قرار دارند و چتر سبز آن همیشه بر سر عابران قرار گرفته است. سبزی دائمی این درخت همیشه سبز باعث می­شود تا دیگران همواره، هم از سایه و خنکای سایه سار آن استفاده نمایند و هم از تماشا کردن طراوت، شادابی و سرسبزی آن لذت ببرند.

۳ دلیل برای اهمیت محتوای سبز

تا حالا به این قصیه فکر کرده اید که چرا محتوا همیشه سبز واقعا عالی است و باید آن را در وبلاک یا وب سایتتان استفاده کنید 3 دلیل زیر از مزایای محتوا همیشه سبز است و اهمیت آن را نشان می دهد .

۱. با محتوای سبز، همیشه شانس به‌دست آوردن کاربران جدید را خواهید داشت.

محتوای همیشه سبز روی وب‌سایت شما می‌تواند در طول سالیان، باعث جذب کاربران جدید بشود. شما نیازی ندارید که مرتب این محتوا را به‌روز کنید یا در آن دست ببرید. بودن محتوای سبز روی وبلاگتان، همواره آن را فعال و در تعامل با کاربر نگه می‌دارد. البته باید دقت کنید که محتوای سبز باید محتوای جذاب و ارزشمندی باشد.

۲. می‌توانید درباره‌ی موضوعی خاص، در صدر نتایج گوگل قرار بگیرید.

اگر برای تولید محتوای سبز در سایتتان زمان کافی بگذارید، کاربر همیشه شما را انتخاب می‌کند؛ گوگل هم این داستان را متوجه می‌شود و کم کم به شما اعتماد می‌کند و رتبه شما را افزایش می‌دهد. چون هر روز کاربران بیشتری به محتوای سبز شما مراجعه و آن را مطالعه می‌کنند. این نوع محتوا برای وب‌سایت شما بازدید‌های دائمی و ماندگار به‌همراه دارد. حتی می‌تواند تا سال‌ها بازدیدتان را بالا نگه دارد و لینک وب‌سایتتان را به صفحه اول گوگل بیاورد.

۳. احتمال لینک دادن به مطلب محتوای سبز بسیار بالاست.

معمولا یک محتوا همیشه سبز آنقدر خوب است که باعث می شود شما به یک مرجع بزرگ تبدیل شوید و بقیه وب سایت ها و وبلاگ ها به شما به عنوان مرجع لینک بدهند  . برای همین است که برای یک لینک گرفتن نوشتن محتوا همیشه سبز وافعا عالی است .

محتوا-سبز

محتوا-سبز

محتواهایی که همیشه سبز نیستند

  •  اخبار
  • آمار یا گزارش های عددی که احتمالا تغییر می کنند
  • مقالات متمرکز بر روند فعلی

وبسایتی که این نوع محتوا تولید میکند تقریبا هیچ تاریخ انقضایی ندارد و تا مدت طولانی ای ارزش خودش را حفظ خواهد کرد
برای مثال هر محتوایی که در مورد انتخاب ریاست جمهوری سال آینده نوشته شده است ، محتوای ارزشمندی نیست !
چراکه ۶ ماه بعدش منسوخ خواهد شد و بسیاری از کلمات کلیدی مرتبط به آن در قبرستان گوگل دفن خواهند شد و دیگر سرچ نمیشوند .

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *