5 December, 2021
5 راه برای انباشت بهتر محتوا در سایت

5 راه برای انباشت بهتر محتوا در سایت

در دنیای امروز پیدا کردن و به اشتراک گذاشتن محتوای یونیک و با ارزش در وبلاگ وب سایت ها اهمیت خیلی زیادی برای محتوا نویسان ، سئو کاران و حتی کاربران اهمیت زیادی پیدا کرده است. مردم برای محتوای یونیک و جدید ارزشو اهمیت زیادی قائل هستند. مردم لذت میبرند از این که هر روز میتوانند اطلاعات خود را به روز کنند و مطالب جدید تر و به روز دنیا را مطالعه کنند و آن ها را به اطلاعات خود بیفزایند. اگر سایت‌های مختلف را بررسی کرده باشید، حتما متوجه این شده اید که خیلی از سایت ها، مطالب یکسان را با روش های مختلف و با زبان مختلف منتشر میکنند. نکته‌ی جالب این است که اگرچه محتواهای ارائه شده موضوع مشابهی دارند، اما هر مقاله ای که در سایت منتشر خواهند کرد متفاوت و منحصر به فرد خواهد بود.

انباشت محتوا و جمع‌آوری محتوا این روزها به یک ترفند محبوب بین همه وبلاگ نویس ها و همه محتوا نویس ها برای افزایش میزان بازاریابی محتوایی که منتشر می‌کنند، به اشتراک گذاشتن مطالب زیادی از سراسر وب با مخاطبان خود، و افزودن تفاسیر شخصی خود به موضوعات داغی که در سایت‌های دیگر مورد بحث قرار می‌گیرند، تبدیل شده‌است.
شما نیز میتوانید هر محتوایی که گمان میکنید برای افرادیکه کاربران شما هستند و همه افرادی که مخاطب شما هستند ، ممکن است ارزشمند باشد را به تفاسیر خود اضافه کنید، و آن را در قسمت نوشته ها و وبلاگ سایت خود منتشر کنید تا دیگران از آن استفاده لازم را داشته باشند. تا زمانی که شما سرقت ادبی نکرده ‌اید، تا زمانی که هیچ قانونی را زیر پا نگذاشته‌اید، محتوایی را کپی نکرده‌اید، یا مطلبی را بدون ذکر منبع آن نشر نداده‌اید، می‌توان گفت استراتژی انباشت محتوای شما راهی مناسب برای ارائه محتوای جالب به مخاطبین و افزایش برنامه نشر پس از وبلاگی شما بوده‌است. در ادامه این مطلب پنج راه ساده برای انباشت محتوا در وبلاگ به روشی مفید، قانونی و اخلاقی بیان کرده ایم و آورده ایم.قبل از خواندن این راه ها صلاح را بر این دیدیم که سه اصطلاح مهم از دنیای محتوا نویسی را برای شما نشر دهیم و انها را بازگو کنیم.

باید گفت این مسئله خالی از اهمیت نمی باشد که تفاوت بین تجمع محتوا (aggregation)، تبلیغ محتوا (syndication) و انباشت محتوا (curation) را قبل از اینکه بتوانید به طور موثر محتوایی را در وبلاگ خود منتشر کنید، درک کنید.
در اینجا چند توضیح ساده از هر کدام ارائه شده‌است:

تجمع محتوا جمع‌آوری محتوا (Content aggregation) برای برندها و مارک‌هایی که در فضای مجازی فعالیت دارند، امری ضروری می باشد. وقتی لینک‌های ورودی که در نظر دارید انتشار دهید را جمع کرده و هیچ چیز دیگری به جز آن لینک‌ها ( یا با تیتر محتوا) را در یک مکان مشخص کنید، شما در حال تجمع محتوا هستید .

5 راه برای انباشت بهتر محتوا در سایت

روش های جمع آوری محتوا

1- اطلاعات دیگران را جمع آوری میکنید و محتوای خودتان را تولید میکنید.
2- خودتان محتوایی تولید می‌کنید و بعد از آن از مطالب دیگران بهره می‌گیرید و محتوای خود را کامل‌تر میکنید.
اگر شما این کار را انجام این کار باعث می شود کاربرانتان اطلاعات خوبی نسبت به انتظارات خود به دست بیاورند، مشتری‌های بالقوه را جذب کنند و در نتیجه فروش بیشتری داشته باشند. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که جمع آوری محتوا باعث می شود شما موضوع کامل تری را به کاربران و مخطابانتان ارائه دهید و محتوای جامع تر و کامل تری در این باره داشته باشید.. Alltop و PopURLs نمونه‌هایی از وب سایت‌های تجمع محتوا هستند که نمونه ایرانی برای آنها به وجود نیامده است.

مزایای جمع‌آوری محتوا چیست؟

زمانی که به درستی و با دقت بیشتری محتوا های مهم سایت ها و مطالب دیگر را جمع آوری میکنید و در آخر محتوای با کیفیتی ارائه میکنید، خوانندگان محتوای با ارزش شما را دنبال خواهند کرد و طرفدار مطالب شما خواهند شد و از آن بهره می‌برند. علاوه بر این، به لطف اینکه همه‌ی چیزهایی که دنبالش بودند را در یک جا می‌توانند جست‌وجو کنند و مطالعه نمایند، زمان خیلی بیشتری در سایت شما سپری میکنند و سایت شما را زیر و رو میکنند.

تبلیغ محتوا (syndication): محتوای تبلیغاتی محتوایی جمع‌آوری‌شده و توزیع‌یافته (در کل یا در بخشی) برای مصرف یا انتشار توسط یک شخص ثالث می‌باشد.
سایت‌هایی مانند Newstexand و NewsCred نمونه‌هایی از شرکت‌هایی هستند که سرویس‌های محتوای تبلیغاتی متنوعی برای کاربرانشان ارائه میدهند . از نمونه‌های ایرانی می‌توان به سرویس‌های محدودی از سایت‌های یکتانت و کلیک‌یاب اشاره کرد.

انباشت محتوا (curation): زمانی که مطالب را از منابع مختلف مرور می‌کنید، لینک‌هایی برای آن منابع جمع‌آوری می‌کنید، توصیفات خود را به آن محتوا اضافه می‌کنید، و تمام آن قطعات را در یک مکان واحد منتشر می‌کنید، شما درحال انباشت محتوا هستید.

در حالی که تجمع و تبلیغ محتوا عمدتا فرآیندهای خودکار هستند، انباشت اینطور نیست. انباشت صحیح محتوا به هوش انسانی، تفسیر و مداخله نیاز دارد. این اتفاق عموما در cms شما اتفاق می‌افتد که از معروف‌ترین آنها می‌توان به وردپرس و مدیریت محتوا آن اشاره کرد که امکانات بی‌نظیری را برای کاربران فراهم می‌کند.

5 راه برای انباشت بهتر محتوا در سایت

نشر محتوای ویراستاری و انباشت شده

با این تعریف از انباشت محتوا در ذهن خود، شما می‌توانید بخوانید، نگاه کنید، و حتی به مطالب منابع مختلفی که فکر می‌کنید مخاطبان وبلاگ شما از آن لذت و سود می‌برند، گوش دهید، لینکهایی را از محتوا به اشتراک بگذارید، گزارش تان را به آن اضافه کنید، و همه آن را در یک پست وبلاگی منتشر کنید. با این تکنیک نظم محتوا یا بهتره بگوییم تقویم محتوا منظم شما شکل گرفته و همیشه می‌توانید با خیالی آسوده به ادامه مسیر فکر کنید.

سرخط پست‌های انباشتی را انتشار دهید

یکی از محبوب‌ترین روش‌های اعمال نفوذ محتوا برای افزایش برنامه ارسال وبلاگ و به اشتراک گذاشتن محتوا جالب از سراسر وب با مخاطبین خود با انتشار سرخط پستهای وبلاگی می باشد. شما میتوانید گزارش خیلی کوتاه خود را و یا برداشت کوتاه خود را خیلی مختصر به لینک پیوستی خود اضافه کنید. این روش بسیار خوبی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات عالی با مخاطبینتان است و همچنین با آن می توانید به دیگر ناشران محتوا که کارشان را می‌پسندید نشان دهید که از کار آن ها رضایت کافی را دارید. به آن به عنوان یک گام در توسعه یک رابطه با دیگر محتوا سایت ها که احترام شما را دارند، فکر کنید. در واقع این عمل شاید شروع یک فرآیند بسیار جذاب محتوایی باشد که برای شما در کسب کارتان افراد مختلفی را جذب کند و این همکاری برای همیشه ادامه پیدا کند که این موضوع به نفع دو طرف مورد بحث است.

استفاده از اسلایدشو برای پررنگ کردن محتوا

اسلاید شوها به صورت بصری جذاب هستند و می‌توانند نظر کاربران شما را بیشتر جذب کنند زیرا بازدیدکنندگان باید از طریق هر صفحه نمایش اسلاید روی هر صفحه کلیک کنند تا بتوانند همه آن را مشاهده کنند. اگر مخاطبین شما اسلاید شوها را دوست داشته باشند، برای اشتراک گذاری محتوا خیلی جالب و خوب عمل میکنند. به جای انتشار یک پست وبلاگ پر شده با فهرستی از لینک‌ها و توضیحات، هر لینک را به یک نمایش اسلاید بصری تبدیل کنید که در آن هر لینک تصویر و تفسیر خود را داراست. اسلایدشوها همچنین به آسانی میتوانند به روز رسانی های توییتر، پین‌های Pinterest، و چیزهای دیگر اضافه شود.

محتوای انباشتی را در وبلاگ خود درج کنید

ابزارهای متنوعی وجود دارند که می‌توانند فرآیند تحلیل محتوا شما را ساده و موثر کنند، و برخی از این ابزارها شما را قادر می‌سازند تا محتوایتان را در وبلاگ خود درج کنید. البته ناگفته نماند که استراتژیست محتوا هم یکی از ارکان مهم تحلیل محتوا است، به طور معمول،از قبل قالب‌بندی برای شما انجام شده‌است، پس فرآیند سریع و آسان است. شما فقط منابع را انتخاب می‌کنید، گزارش خود را به هر کدام اضافه کرده، تعدادی کد درج‌شده را به یک پست یا وبلاگ یا کپی پیست می‌کنید، روی دکمه انتشار کلیک کرده، و کار تمام است. به عنوان مثال، ابزارهایی مانند Storify و Rebelmouse هر دو روش بسیار ساده‌ای است برای درج مطالب فشرده در وبلاگ

محتوای خود را در غالب یک ویدئو آنلاین ارائه دهید

همیشه احتیاج نداریم که محتوای منتشر شده در وبلاگ به صورت نوشته منتشر شود. شما می‌توانید ویدئویی را ایجاد کنید که دید شخصی شما در مورد یک یا چند قطعه از محتوای زنده را شامل شود، آن را درکانال آپارات یا یوتیوب خود قرار داده و آن را در هر جایی از وبلاگ خود که می‌خواهید تعبیه کنید. فقط مطمئن شوید که نشانی‌های اینترنتی را برای تمام منابع خود در داخل ویدئو و در توضیحات کتبی ویدئو، ذکر کرده‌اید.

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *